Friday, November 5, 2010

Biar aku sendiri buat seketika

Orang tengok aku pelik bila aku kata aku nak jalan sorang2, without anyone accompanying me. Aduss. But, I really need my very own sweet time to be alone without anyone around me. Balik Malaysia saja dah x bole buat macam buat kat Brisbane dulu. Kalau kat Brisbane dulu, aku boleh saja nak keluaq jalan2 sorang2 tapi bila balik Malaysia, bila aku kata nak jalan sorang2, depa dok buat pelik plak.

Bukannya aku nak lari drpd manusia selama-lamanya cuma nak lari sekejap saja drpd segala perangai manusia nih.

Banyak sebenarnya faedah tersembunyi yang aku boleh dapat drpd perbuatan aku yg kadang2 syok nak jalan sorg2, antaranya:
  1. Aku boleh bermuhasabah diri dgn tenang.
  2. Aku boleh lihat keindahan alam ciptaan Allah dgn tenang & hirup udara nyaman.
  3. Aku boleh lupakan seketika ttg masalah2 aku.
  4. Aku boleh exercise physical & mind.
Banyak lah lagi kebaikannya, kalau jalan sorang2. Dlm banyak kebaikannya, ada lah jugak keburukannya. Jalan sorang2 ni memang bahaya tambah2 bila kau tu perempuan, pastu kalau ada benda yg menimpa kau, x dak kenalan rapat nak bantu kau. Tapi aku rasa keburukan2 ni boleh di-minimized-kan, asal kau pandai bawak diri, jaga diri.

Tapi kan sebenar-benarnya, aku bukan sensorang pon, sebab aku ada Allah.

No comments: