Tuesday, March 29, 2011

Friends

While I was browsing qisas (dot) com on words of wisdom, I came across one saying, which is:

If you wish to mention the faults of your friends, mention your own faults first.

Man, it goes straight to my heart! Hit it hard on my face. Makanya, setiap apa yg terjadi, haruslah bermuhasabah diri dahulu. Janganlah nampak salah orang sahaja, salah sendiri kena lah tengok dulu. Tak kira apa pon, perkara pertama yg perlu tengok adalah perbuatan sendiri dulu (walaupun kita x salah, cess masih tinggi ego di hati!)...

May I be one of those who look at themselves first before pointing fingers to others, iA.

2 comments:

Encik Jay Xi said...

blogroll kawan2. ahahaha...
usha sket pujanggamalam.blogspot.com

The Traveller said...

uish, bole track sampai ke sini.
btw, mmg dok baca pon blog pujanggamalam..hohoho.